Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Tώρα, αν θέλετε, πηγαίνετε...

Τώρα να μ' αφήνατε ήσυχο
τώρα συνηθίστε χωρίς εμένα.

Τώρα θα κλείσω τα μάτια μου.


Και μόνο θέλω πέντε πράγματα,
πέντε ρίζες που ξεχωρίζω.

Η μία είναι ο Ερωτας δίχως τέλος.
Το δεύτερο είναι να κοιτάζω το Φθινόπωρο.
Δεν μπορώ αν δεν πετάνε
και δεν ξαναγυρνάνε τα φύλλα στη γη.


Το τρίτο είναι ο βαρύς Χειμώνας,
η βροχή που αγάπησα,το χάδι
της φωτιάς μες το κρύο.


Τέταρτο έρχεται το Καλοκαίρι,
στρογγυλό σαν καρπούζι.


Το πέμπτο πράγμα είναι τα μάτια σου
Δεν θέλω να κοιμάμαι χωρίς τα μάτια σου,
δεν θέλω να είμαι αν εσύ δεν με βλέπεις-
εγώ αλλάζω άνοιξη
μόνο γιατί με κοιτάς εσύ.
Φίλοι αυτά είναι τα όσα θέλω.
Είναι σχεδόν τίποτα και σχεδόν όλα.


Τώρα ,αν θέλετε ,πηγαίνετε.
Εχω ζήσει τόσο,που κάποια μέρα
θα πρέπει αναγκαστικά να με ξεχάσετε
σβήνοντάς με απο τον πίνακα-
η καρδιά μου υπήρξε ατέρμονη.


Ομως επειδή ζητάω σιωπή,
μη νομίσετε πως θα πεθάνω,
μου συμβαίνει εντελώς το αντίθετο-
συνβαίνει πως πρόκειται να βιωθώ.


Συμβαίνει πως είμαι και ότι συνεχίζω.


Οχι για τίποτα άλλο,αλλά γιατί μέσα μου
θα βλαστήσουν δημητριακά,
πρώτα οι σπόροι που σκίζουνε
το χώμα για να δούνε το φως.
Ομως η μαννα γη είναι σκοτεινή
κι από μέσα μου είμα σκοτεινός,
είμαι σαν πηγάδι που μέσα στα νερά του
αφήνει τ' αστέρια της η νύχτα
και συνεχίζει στον κάμπο μονάχη.


Και επειδή έζησα τόσο
θέλω να ζήσω άλλο τόσο.


Ποτέ δεν ένοιωσα τόσο ηχηρός
ποτέ δεν είχα τόσα φιλιά.


Τώρα, όπως πάντα, είναι νωρίς.
Πετάει το φως με τις μέλισσές του.


Αφήστε με μόνο μου με την ημέρα.
Ζητάω την άδεια να γεννηθώ.


ΖΗΤΩ ΣΙΩΠΗ
Πάβλο Νερούδα
Απο τη συλλογή "Εστραβαγάριο"
Μετάφραση ΔΑΝΑΗ ΣΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου